piątek, 16 kwietnia 2010

Jak trzymać harpa

No właśnie. Wydawało mi się, że trzymam harmonijkę w ustach tak jak należy. Jednak nie dawało mi spokoju fakt, że podczas gry oprócz dźwięków słychać czasem szum. Myślałem, że taka już jest uroda tego instrumentu, ale myliłem się. Dodatkowo strasznie mam podrażnione wargi od grania, dlatego postanowiłem doczytać o prawidłowym "uchwycie" harmonijki w ustach.
Wiecie co się okazało? Trzymałem ją kompletnie źle - zbyt płytko, przez co nie mogłem utrzymać szczelności zwłaszcza przy bendingu (podciąganie). Muszę więc na nowo nauczyć się trzymać ją w ustach... Dobrze, że tak szybko się zorientowałem :)

Jak więc ją trzymać? Trzeba wysunąć usta lekko do przodu tzn. zrobić taki lekki dzióbek i wsunąć harpa najgłębiej jak się da do ust. Z pozoru wydawać by się mogło że otwór w ustachch jest zbyt duży, ale tak nie jest. Przy graniu pojedynczych dźwięków zatkanie sąsiednich kanałów uzyskuje się jakby tylną częścią ust. Poniżej podaję link do tematu w serwisie harmoszka.com, gdzie wyjaśniono dogłębnie ten problem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz